پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پتروشيمي لردگان پنجشنبه رسماافتتاح ميشود
شنبه، 1 آذر 1399 - 20:45 کد خبر:45710
پتروشيمي لردگان پنجشنبه اين هفته ششم اذرماه رسما افتتاح خواهد شد.

پيام نفت:
بر اساس اطلاعات رسيده به خبرنگار نفت ما شركت پتروشيمي لردگان كه خبر افتتاح آن پيشتر داده شده بود پس از كش و قوس هاي فراوان پنجشنبه اين هفته ششم اذرماه  با حضور مهندس جعفر ربيعي مديرعامل شركت صنايع پتروشيمي هلدينگ خليج فارس، مهندس رسول اشرف زاده؛ مدير عامل شركت گروه پتروشيمي سرمايه گذاري ايرانيان و از طريق ويديو كنفرانس با حضور حسن روحاني، رييس جمهوري و بيژن زنگنه، وزير نفت رسما افتتاح خواهد شد.
مجتمع پتروشيمي لردگان واقع دراستان چهارمحال و بختياري منطقه فلارد در فاصله ۵۵ كيلومتري شهرستان لردگان درحالي در آستانه بهره برداري قرار دارد كه اين شركت درسال۱۳۸۷ تاسيس گرديد و به دليل دسترسي مناسب به منابع آب و خوراك گاز و نزديكي به سه خط لوله گاز كشور و همچنين دارا بودن زمين و موقعيت مناسب از نظر تسطيح و انجام كار زير بنايي از موقعيت مكاني مناسبي برخوردار است. محصول توليدي اين شركت آمونياك با ظرفيت توليد روزانه ۲۰۵۰ تن و اوره با ظرفيت توليدي روزانه ۳۲۵۰ تن مي باشد.
پيشتر رسول اشرف زاده در گفت و گوي اختصاصي با نفت ماگفته بود: پتروشيمي لردگان از چند جهت براي ما بسيار حائز اهميت است. نخست اينكه،اين پروژه در منطقه كمتر توسعه يافته، احداث شده است كه با راه اندازي آن تحولي عظيم در منطقه ايجاد خواهد شد، دوم اينكه با جذب و استخدام نيروهاي بومي گام بسيار مهمي در جهت كاهش نرخ بيكاري خواهد داشت و در نهايت به توسعه متوازن منطقه در راستاي جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده كمك مي كند.
ظرفيت اسمي اين واحد يك ميليون و ۷۵۰ هزار تن اوره و ۶۸۰  هزار تن آمونياك است.
پتروشيمي لردگان كه هم اكنون با نماد شلرد در بازار فرابورس در حال خريد و فروش است ميرود با افتتاح اين پروژه پس‌ از مدت ها صبوري سهامداران، كام آنها را شيرين كند.