پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پتروشيمي خارك به وضع عادي برگشت
جمعه، 30 آبان 1399 - 07:53 کد خبر:45706
فرآيندهاي عملياتي پتروشيمي خارك به حالت عادي برگشته اما رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه از وخيم بودن حال يكي از مصدومان خبر داده است

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   غلامرضا امير شقاقي مديرعامل پتروشيمي خارك، وقوع آتش‌سوزي روز گذشته در اين پتروشيمي را ناشي از هيدروكربن‌هاي تخليه شده در هنگام تعميرات اساسي واحد ال‌پي‌جي عنوان كرد.
امير شقاقي با بيان اينكه واحد ال‌پي‌جي خارك روز گذشته براي انجام تعميرات اساسي از مدار خارج شد، گفت: هم‌اكنون فرآيند‌هاي عملياتي پتروشيمي خارك در حالت عادي ادامه دارد و واحد متانول به طور كامل در مدار است.

حال يكي از مصدومان وخيم است
 رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ديشب پنج مصدوم مجتمع پتروشيمي خارك با شناور ناجي اداره بندر به گناوه منتقل شدند كه چهار مصدوم به بيمارستان سوانح و سوختگي منتقل شدند و يك نفر هم به بيمارستان اميرالمومنين انتقال يافت.

دكتر محمد جواد طاهري افزود: تا كنون دو نفر از مصدوماني كه در بيمارستان سوانح و سوختگي بودند با توجه به اينكه سوختگي‌شان زير ۱۰ درصد بود ترخيص شده‌اند، اما دو بيمار ديگر در بيمارستان بستري هستند.
او  ادامه داد: يكي از اين مصدومان ۱۰۰ درصد سوختگي دارد و حالش وخيم است، اما هنوز فوت نكرده است و مصدوم ديگر ۳۰ درصد سوختگي دارد.
رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه عنوان كرد: تنها مصدومي كه در بيمارستان اميرالمومنين گناوه بستري بوده هم ترخيص شده است.
حادثه آتش سوزي عصر پنجشنبه (۲۹ آبان ۹۹) در مجتمع پتروشيمي خارك رخ داد كه اگر چه خسارت تاسيساتي براي مجتمع به دنبال نداشت، اما همان ديروز يكي از مصدومان حادثه جان خود را از دست داد و حال يكي از مصدومان هم وخيم گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران