پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : يكي از مهمترين كنفرانس انرژي جهان از ترس كرونا لغو شد
دوشنبه، 12 اسفند 1398 - 07:02 کد خبر:45456
كنفرانس انرژي سالانه سراويك در هيوستون آمريكا به دليل نگرانيها پيرامون شيوع ويروس كرونا لغو شد. كنفرانس انرژي سالانه سراويك كه هر سال با حضور وزيران نفت و مديران بلندپايه صنايع نفت و مالي جهان برگزار مي شود روز يكشنبه لغو شد. سراويك جديدترين كنفرانس بزرگي است كه به دليل نگرانيها پيرامون شيوع ويروس كرونا برگزار نمي شود.

پيام نفت:
 
 

ايسنا نوشت: شركت “آي اچ اس ماركيت” كه از سال ۱۹۸۱ هر سال اين كنفرانس را برگزار كرده است به محدوديتهاي سفر خارجي و سفر شركتها و افزايش سطح هشدار ويروس كرونا از سوي سازمان جهاني بهداشت اشاره كرد كه باعث شد برگزاري اين رويداد در هيوستون لغو شود. اين كنفرانس قرار بود از نهم تا ۱۳ مارس برگزار شود و نمايندگان بيش از ۸۰ كشور در آن شركت كنند.

طي چند روز گذشته نگرانيها نسبت به ويروس كرونا تشديد شده است. دولت آمريكا برگزاري يك نشست در لاس وگاس را لغو كرد. شمار زيادي از شركتها محدوديتها و ممنوعيت سفر را به اجرا گذاشته اند و بازرسيهاي مرزي با سخت گيري بيشتري انجام مي شوند و نگراني زيادي نسبت به كنفرانسهاي بزرگ كه در آنجا افراد از نقاط مختلف جهان گردهم مي آيند، وجود دارد. “آي اچ اس ماركيت” اعلام كرده كه براي برگزاري سراويك ۲۰۲۱ برنامه ريزي خواهد كرد.

بر اساس گزارش رويترز، در سالهاي گذشته برگزاري كنفرانس سراويك كمك اقتصادي شاياني به شهر هيوستون مي كرد و هتلهاي اين شهر پر از مهمان شده و خريد در رستورانها و فروشگاهها افزايش پيدا مي كرد.

نخستين مرگ بر اثر ابتلا به بيماري كوويد ۱۹ روز شنبه در ايالت واشنگتن آمريكا تاييد شد و تاكنون ۷۲ مورد ديگر ابتلا به ويروس كروناي عامل اين بيماري تاييد شده اند. در سطح جهاني بيش از ۸۵ هزار مورد تاييد شده ابتلا به اين ويروس وجود دارد و همچنين حداقل ۳۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست داده اند كه اكثر قربانيان چيني بوده‌اند.

انتهاي پيام