پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : چگونگي مواجهه با شرايط تحريم در دومين نشست كارگروه تخصصي نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع وابسته بررسي شد
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 07:14 کد خبر:45419
دومين نشست كارگروه تخصصي نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع وابسته شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي باهدف ارائه گزارش‌ها در خصوص بررسي وضعيت و تحليل بازارهاي جهاني، چالش‌هاي صنعت پتروشيمي در شرايط تحريم و راهكارهاي خروج از بحران خدمات حمل ‌و نقل دريايي برگزار شد.

پيام نفت:
 




 

به گزارش ايلنا به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اين نشست به رياست «حجت ‌ميرزايي» معاون امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مديران ارشد و مديران حوزه نفت، گاز و پتروشيمي زيرمجموعه وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي به ميزباني پتروشيمي جم در دفتر مركزي اين شركت برگزار شد. ميرزايي در اين نشست بر لزوم هم انديشي و نشستهاي متعدد در خصوص بررسي وضعيت بازارهاي جهاني وتاثير تحريمها بر صنعت تاكيد  كرد.

وي، ارائه راهكار و انتقال تجربيات را از سوي مديران شركت‌‌هاي زير مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضروري دانست. 

معاون امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي،گفت: درگذشته در شرايط تحريم، پتروشيمي‌ها بيشترين سازگاري‌ را داشتهاند و با وجود دسترسي به آب‌هاي آزاد و گاز طبيعي، و همچنين با توجه ويژه به حوزه خودكفايي اقدامات مهمي در اين زمينه انجام ‌شده است؛ ازاين‌ رو انتظار مي‌رود در اين شرايط اقتصادي عملكرد مثبتي داشته باشند. 

ميرزايي تاكيد كرد: در حال حاضر شركت‌هاي پتروشيمي به ‌رغم شرايط و مشكلات فعلي نسبت به ساير شركت‌ها به لحاظ نقدينگي در شرايط بهتري قرار دارند و لازم است با كاهش هزينه‌ها، توجه به مقوله خودكفايي و افزايش توليد محصولات داخلي و اتمام پروژه‌هاي ناتمام فرصتي فراهم شود تا با حفظ شرايط موجود  بتوانيم در كنار و همگام با سهامداران و بازنشستگان معزز كشور مشاركت فعال داشته باشيم.

مديرعامل پتروشيمي جم  نيز در اين نشست با اشاره به جايگاه ويژه پتروشيمي جم در حوزه توليد محصولات پليمري و شيميايي و صادرات در ميان پتروشيمي‌ها، گفت: پتروشيمي جم با توليد ساليانه ۱ ميليون و ۳۲۰ هزار تن اتيلن در سال جايگاه ششم دنيا را به خود اختصاص داده است كه در اين شرايط كسب و كار و مقوله بازار، نبايد رقبا را فراموش كرد و همواره بايد در راستاي توسعه و پيشرفت گام برداشت.

«محمدرضا سعيدي» ادامه داد: فاز دوم پتروشيمي جم پروژه ABS&RUBBER با پيشرفت ۷۳ درصدي به‌سرعت در حال اتمام است، همچنين باتوسعه و پيشرفت فاز سوم پروژه يك ميليارد دلاري PDH/PP در آينده ، و راه‌اندازي اين فازها به‌صورت يكپارچه شركت پتروشيمي جم مجموعه فاخري را ايجاد مي‌كند. 

وي افزود: پتروشيمي جم به رغم همه مشكلات، در سال ۹۸ ركورد توليد را در واحدهاي توليدي پلي‌پروپيلن، پلي‌اتيلن سنگين و سبك خطي به ثبت رسانده است و هدف مجموعه پتروشيمي جم در پايان سال ۹۸ جابه‌جايي ركورد توليد سال ۹۶ است.


ايلنا