پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : دعوت ائتلاف "براي ايران" از مردم جهت مشاركت در انتخابات
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 08:17 کد خبر:45368
احزاب و نامزدهاي ائتلاف "براي ايران" متشكل از هشت حزب اصلاح طلبي كه براي مجلس يازدهم در تهران ليست انتخاباتي ارايه كرده‌اند طي بيانيه‌اي از مردم جهت مشاركت در انتخابات دوم اسفند ماه دعوت كردند.

پيام نفت:
دعوت  ائتلاف "براي ايران" از مردم جهت مشاركت در انتخابات

به گزارش ايسنا، در بيانيه اين  احزاب اصلاح طلب آمده است:


مردم شريف حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس

 همانگونه كه مستحضريد سرانجام پس از فراز و فرودهاي بسياري كه در فرآيند بررسي صلاحيت ها صورت گرفت، با رد صلاحيت گسترده بسياري از نامزدهاي انتخاباتي شرايطي فراهم آمد كه جمعي از احزاب به دليل عدم امكان معرفي كانديدا براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي اعلام نمودند كه امكان معرفي نامزد منتخب براي آنها وجود ندارد اما در راستاي انجام رسالت سياسي خويش در انتخابات شركت كرده و آحاد جامعه را نيز به حضور و مشاركت در اين دوره از انتخابات دعوت خواهند نمود. در اين ميان برخي احزاب اصلاح طلب با توجه به وجود تعداد اندكي از كانديداهاي باقي مانده و حزبي خود، طي فراخواني از عموم نامزدهاي مدافع و معتقد به تفكر اصلاح طلبي دعوت كردند تا ضمن ارائه رزومه در فرآيند انتخاب نامزدهاي معتقد به انديشه اصلاح طلبي مشاركت نمايند. متعاقب آن كارگروهي از دبيران كل احزاب عضو ائتلاف تعيين و آنان با مصاحبه و گفتگوي حضوري با اندك كانديداهاي باقيمانده براي اصلاح طلبان اقدام به تكميل ليست 30 نفره نمودند. در همين فرآيند و نيز با توجه به سخنراني اخير مقام معظم رهبري نام ائتلاف "براي ايران" براي ليست 30 نفره نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس انتخاب شد.  آنچه بعنوان هدف در اين ائتلاف مورد توجه خاص قرار گرفته است: تلاش براي رفع فاصله طبقاتي، اصلاح ساختار اقتصادي، تدوين قوانيني در زمينه رفع آسيب هاي اجتماعي، حل مشكلات ايران در عرصه بين المللي، تلطيف قلوب و ايحاد اراده ملي به منظور رفع كدورت ها و نيز ايجاد فضاي گفتگوي ملي و همچنين بهبود موقعيت اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و زيست محيطي ايران مي باشد. اين مهم بر اساس برنامه هاي مدوني هدفگذاري شده است كه طي روزهاي آينده به استحضار مردم شريف ايران خواهد رسيد.
در اين ميان بايد خاطر نشان شد كه حمايت ها در ليست ائتلاف "براي ايران" از بخشي از نمايندگان فعلي تهران در مجلس دهم كه در عرصه انتخابات باقي مانده اند به اين دليل است كه آنان نيز مانند ساير اصلاح طلبان به ناحق مسئول نابساماني ها و كاستي ها معرفي شده اند كه البته در اين ميان از سهم فراوان رسانه ملي در تخريب چهره اصلاح طلبان مجلس دهم نبايد چشم پوشيد. سوال اينجاست كه چرا دو سوم نمايندگان كنوني مجلس كه متعلق به جناح اصولگرا هستند و تاثير و سهم اصلي در نظارت و تصويب قوانين كشور را دارند پاسخگوي عملكرد چهار ساله خود در بهارستان نيستند اما يك سوم نمايندگان كه گرايش اصلاح طلبي داشته و بعنوان اقليت مجلس شناخته مي شوند بايد پاسخگوي ناكارآمدي هاي موجود در دوره چهار ساله مجلس دهم باشند؟
در خصوص حمايت فراكسيون اميد از دولت منتخب دوازدهم نيز بايد تاكيد كرد كه آيا گزينه بهتري در مقابل مردم و اصلاح طلبان وجود داشت كه انتخاب كنند؟ اصلاح طلبان كشور عليرغم آنكه طي مدت فعاليت دولت دوازدهم نسبت به برخي از عملكردهاي دولت مذكور انتقاداتي داشتند اما همه كاستي ها و مشكلات را متوجه دولت نمي دانند؛ بلكه معتقدند تصميمات و رفتار قدرت هاي پنهان و دخالت  آنان در فضاي اجرايي كشور عامل بسياري از كاستي ها و نابساماني ها در عرصه اجرايي است. لذا با اين تحليل و باور در شرايط فعلي، قهر با صندوق انتخابات را  راهكار مناسب براي برون رفت از شرايط كنوني و حل و فصل مشكلات كشور ندانسته، چه بسا در صورت عدم حضور اصلاح طلبان در مجلس شوراي اسلامي و يكدست و يكصدا شدن آن شاهد وقايعي از نوع آنچه در مجلس هفتم و پس از آن بوقوع پيوست و هزينه هاي گزافي را بر منافع ملي تحميل نمود، باشيم. احزاب و نامزدهاي ائتلاف "براي ايران" از همه شما شهروندان حوزه انتخابيه تهران، ري، اسلامشهر، شميرانات و پرديس درخواست دارند تا با حضور فعال و مشاركت جويانه خود در روز دوم اسفند 98 حماسه انتخابات 94 را مجددا بازآفريني نماييد.
به اميد فردايي بهتر و زندگي در فضايي مملو از اميد و تلاش و صلح و سازندگي و عزتمندي ملت ايران

"روابط عمومي جبهه ائتلاف براي ايران"

انتهاي پيام