پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : محبوب‌ترين خودروهاي الكتريكي در بازار چين
شنبه، 5 بهمن 1398 - 07:04 کد خبر:45245
اين گزارش به معرفي محبوب‌ترين خودروهاي برقي فروخته شده در بازار چين در سال ۲۰۱۹ ميلادي مي‌پردازد.

پيام نفت:
 

خودرو

به گزارش ايسنا، در سال‌هاي اخير كه محبوبيت و استقبال خودروهاي برقي و الكتريكي در جهان رو به افزايش گزارش شده است، چين بدون شك ميزبان يكي از بزرگترين بازارهاي فروش وسايل نقليه برقي، پاك و دوستدار محيط زيست بوده است.

با توجه به جمعيت بالا و تنوع سلايق و قدرت خريد مردم، چين همواره يكي از بزرگترين و مهم‌ترين بازارهاي فروش خودرو در جهان به شمار مي‌رود كه مورد توجه شركت‌هاي خودروسازي متعدد نيز قرار گرفته است.

اين روزها كه بازار خودروهاي برقي و الكتريكي بسيار داغ شده است، بسياري از شركت‌هاي خودروسازي در جهان عزم خود را براي توليد انبوه خودروهاي برقي جزم كرده و از برنامه‌هاي خود بدين منظور رونمايي كرده‌اند.

افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيش‌تر از اين خودروهاي پاك، موجب شده است شركت‌هاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يك از برنامه‌هاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي كنند.

حالا تازه‌ترين اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده در وب سايت insideevs نشان مي‌دهد كه خودروسازان چيني همچون  JAC، BAIC، Chery، Geely و BYD توانسته‌اند در سال ۲۰۱۹ ميلادي عملكرد و فروش موفقيت آميزي را براي خود به ثبت برسانند كه در زير به ۲۰ خودروي محبوب برقي فروخته شده در بازار چين و ميزان فروش آنها اشاره خواهيم كرد:



دولت‌هاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مكزيك، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند كه قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا و حفظ محيط زيست، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتاً تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدوداً دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.

از آنجا كه خودروهاي برقي و الكتريكي به تازگي وارد صنعت خودروسازي و توليد انبوه شده‌اند، هنوز از قيمت مناسب و مقرون به صرفه‌اي برخوردار نيستند، اما به دليل آنكه دوستدار محيط زيست هستند و آلودگي هوا و صوتي ايجاد نمي‌كنند، طرفداران بسيار زيادي به خصوص در كشورهاي اروپايي همچون آلمان، سوئد، دانمارك، نروژ و فنلاند و همچنين چين و كشورهاي آمريكاي شمالي پيدا كرده‌اند.

انتهاي پيام