پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : حفاري ۱۳۲ هزار متر چاه نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 - 08:43 کد خبر:45242
متراژ چاه‌هاي نفت و گاز در مناطق خشكي و دريايي كشور كه در ۱۰ ماه امسال از سوي شركت ملي حفاري ايران حفر شده است، از ۱۳۲ هزار متر عبور كرد.

پيام نفت:
حفاري ۱۳۲ هزار متر چاه نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال

به گزارش ايمنا به نقل از شركت ملي حفاري ايران، محمد آل‌خميس، معاون عمليات حفاري اين شركت با بيان اينكه از اين متراژ حفاري ۱۲ هزار و ۶۸۶ متر مربوط به آذرماه است، اظهار كرد: از ابتداي فروردين تا پايان دي‌ماه عمليات حفر و تكميل ۹۶ حلقه چاه به پايان رسيده است.

وي با اشاره به اينكه از اين تعداد چاه نيز ۱۲ حلقه در آذرماه تكميل شد و براي بهره‌برداري در اختيار شركت‌هاي متقاضي قرار گرفت، اظهار كرد: از مجموع چاه‌هاي حفر شده امسال، دو حلقه اكتشافي، ۳۵ حلقه توسعه‌اي- توصيفي و ۵۹ حلقه تعميري بوده است.

آل‌خميس گفت: از چاه‌هاي مورد اشاره  ۷۰ حلقه در گستره عملياتي شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، ۱۳ حلقه در شركت نفت فلات قاره، دو حلقه در شركت نفت مناطق مركزي، سه حلقه در شركت مهندسي و توسعه نفت، ۶ حلقه در قالب پروژه‌اي و دو حلقه در حوزه مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران حفر شد.

وي اظهار كرد: در ۱۰ ماه گذشته كاركنان اين شركت در نتيجه تلاش و هم‌افزايي با شركت‌هاي متقاضي، حفاري ۹ حلقه چاه نفت و گاز را  ۸۹ روز زودتر از برنامه ابلاغي انجام دادند.