پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : مردم در پوشش صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، وارد بازار سرمايه شوند
دوشنبه، 30 دی 1398 - 08:28 کد خبر:45238
رئيس سازمان بورس اظهار داشت: بايد در شرايط كنوني بازار سرمايه، به خصوص بعد از هيجاناتي كه در هفته‌هاي گذشته بر بازار حاكم شده بود، مردم تلاش كنند تا در پوشش صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، وارد بازار سرمايه شوند.

پيام نفت:
گروه بورس بازارنيوز: شاپور محمدي با تاكيد بر اينكه مردم بايد در شرايط كنوني بازار سرمايه، به خصوص بعد از هيجاناتي كه در هفته‌هاي گذشته بر بازار حاكم شده بود، حتماً تلاش كنند تا در پوشش صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، وارد بازار سرمايه شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاكميتي بازار سرمايه، همواره به مردم توصيه كرده تا به صورت غيرمستقيم وارد بازار سرمايه شده و سرمايه‌گذاري نمايند؛ به نحوي كه سرمايه‌گذاري‌هاي خود را از طريق صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري وارد بازار سرمايه نمايند.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اين اصل مهمي است كه سازمان بورس و اوراق بهادار، همواره بر روي آن تاكيد كرده است كه مردم سرمايه‌گذاري‌هاي خود را به صورت غيرمستقيم انجام دهند.

وي تصريح كرد: دومين نكته آن است كه حتماً بايد سرمايه‌گذاران در بازار سرمايه، آموزش‌هاي لازم را ديده و تلاش كنند كه با آموزش كافي، وارد بازار معاملات سهم شوند.

محمدي به مردم توصيه كرد تا حتماً در سهم‌ها و دارايي‌هاي متنوع و متعدد سرمايه‌گذاري كرده و روي يك دارايي مشخص و يك سهام خاص ورود نكرده و تمام سرمايه‌هاي خود را آنجا صرف نكنند؛ بلكه سبد سهام در اختيار داشته باشند تا ريسك را توزيع نمايند.

اين مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد چشمگير شاخص بورس طي روزهاي گذشته و زيان ديدن كساني كه بعد از ترور سردار حاج قاسم سليماني در فضايي هيجان زده اقدام به فروش سهام خود كردند، خاطرنشان كرد: نكته حائز اهميت آن است كه مردم در نوسانات بازار سرمايه، به شايعات توجه نكنند و از شايعات پرهيز نمايند؛ ضمن اينكه افق سرمايه گذاري مناسبي را نيز انتخاب كرده و اين تأكيدي است كه همواره سازمان بورس به سهامداران داشته است.

محمدي معتقد است كه اين موارد، اصول پايه بازار سرمايه هستند كه بايد سهامداران از آنها تبعيت كنند؛ اينها حداقل قواعدي است كه يك سرمايه‌گذاري مطمئن در بازار سرمايه را رقم مي‌زند.