پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : فروش گاز مايع به 4 برابر قيمت در عرضه خارج از شبكه
پنجشنبه، 26 دی 1398 - 07:00 کد خبر:45213
فرماندار قم گفت: گزارش‌ها حاكي است گاز مايع كه با قيمت 7 هزار و 800 تومان در قم بايد توزيع شود به قيمت 25 هزار تومان به فروش مي رسد.

پيام نفت:
فروش گاز مايع به 4 برابر قيمت در عرضه خارج از شبكه

مرتضي حيدري امروز در گفت وگو با فارس در قم اظهار كرد: شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه قم، در زمينه توزيع گاز LPG مسووليت پذير نيست و سهل انگارانه به اين امر اهتمام دارد.

وي با تاكيد براينكه كمبودي در زمينه توزيع گاز مايع در قم وجود ندارد، تصريح كرد: اما آمارها نشان مي دهد نيازهاي جامعه هدف به اين كالا بيشتر شده و قيمت ها دچار تغييرات شده است.

فرماندار قم با عنوان اينكه شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه قم، بايد نظارت شايسته اي در توزيع گاز مايع در قم داشته باشد، گفت: آنچه كه امروز مشهود و قابل تامل است ميان مقدار سهميه اختصاص يافته با مقدار گاز مايعي كه بايد توزيع شود تناسب وجود ندارد.

وي با اين عنوان كه مساله توزيع گاز مايع مانند مساله توزيع نفت سفيد قابل حل است، بيان كرد: مشكلي كه امروز در زمينه توزيع گاز مايع در قم با آن مواجه هستيم به عدم پيگيري شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه قم مربوط مي شود.

حيدري اضافه كرد: در صورتي كه همان روش مربوط به توزيع نفت سفيد در توزيع گاز LPG استفاده شود، مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

وي با تاكيد براينكه روش توزيع گاز ال پي جي در استان قم، مناسب نيست، گفت: نبايد همه اين  مشكلات را مربوط به شركت نفت دانست اما اصل موضوع بايد از سوي اين شركت پيگيري شود.

فرماندار قم گفت: گزارش ها حاكي از آن است گاز مايع كه با قيمت 7 هزار و 800  تومان در قم بايد توزيع شود به قيمت 25 هزار تومان به فروش مي رسد.

وي با بيان اينكه اگر بخش هاي كشاورزي، اصناف و صنايع ميزان مصرف خود را به صورت روشن اعلام كنند، تكليف ما با شركت توزيع نفت استان مشخص مي شود، گفت: بنا به ادعاي شركت نفت سه برابر نياز استان گاز مايع به استان وارد مي شود در حالي كه اين كالا به دست جامعه هدف نمي رسد.

حيدري با تاكيد بر برخورد با كارگاه هايي كه به صورت غيرمجاز كپسول گاز مايع نصب مي كنند، خاطرنشان كرد: سازمان صمت بايد اماكني كه در اين زمينه به صورت غيرمجاز فعال هستند را پلمب كند.

انتهاي پيام