پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ايران چقدر برق از نيروگاه بادي مي‌تواند توليد كند؟
پنجشنبه، 7 آذر 1398 - 07:29 کد خبر:45154
وزير نيرو از وجود ظرفيت باقوه توليد ۳۰ هزار مگاوات برق از نيروگاه بادي در كشور خبر داد و گفت: بايد اين ظرفيت را بالفعل كرده و وارد مدار كنيم.

پيام نفت:
ايران چقدر برق از نيروگاه بادي مي‌تواند توليد كند؟

تسنيم نوشت: وزير نيرو از وجود ظرفيت باقوه توليد ۳۰ هزار مگاوات برق از نيروگاه بادي در كشور خبر داد و گفت: بايد اين ظرفيت را بالفعل كرده و وارد مدار كنيم.


رضا اردكانيان در ارتباط ويديو كنفرانسي با جلسه شوراي اداري آذربايجان شرقي كه با حضور رئيس جمهور در استانداري آذربايجان شرقي برگزار شد، با اشاره به اينكه بيش از ۷ ميليون نفر از آب سالم روستايي برخوردارند اظهار داشت: ۱۰ ميليون نفر تا پايان دولت از آب سالم در روستاها بهره‌مند مي‌شوند.

وي افزود: تا پايان سال ۲۲۷ پروژه آب و برق با سرمايه‌گذاري ۳۳ هزار ميليارد توماني در ۳۱ استان كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.

وزير نيرو با بيان اينكه امروز يكي از بزرگترين نيروگاه‌هاي بادي كشور شامل ۲۰ توربين ۲.۵ مگاواتي با مجموع ۵۰ مگاوات افتتاح شده و وارد مدار مي‌شود ابراز داشت: از ويژگي‌هاي عمده اين نيروگاه، ساخت داخل بودن آن است كه ۸۰ درصد ساخت داخل و مپنا است كه تكنولوژي آن ۱۰ سال پيش وارد كشور كرده و بومي‌سازي شده است.

وزير نيرو از وجود ظرفيت باقوه توليد ۳۰ هزار مگاوات برق از نيروگاه بادي در كشور خبر داد و گفت: بايد اين ظرفيت را بالفعل كرده و وارد مدار كنيم.

اردكانيان با اشاره به اينكه ۳۰۲ مگاوات نيروگاه بادي در كشور داريم كه ۱۷ درصد آن در آذربايجان شرقي است افزود: در اين پروژه كه در آقكند ميانه واقع شده، بخش خصوصي ۹۶۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كرده است.

وي خاطرنشان كرد: اين حجم از توليد اگر در يك نيروگاه با سوخت صورت مي‌گرفت، آلايندگي در پي داشت كه اين نيروگاه بادي براي توليد ۵۰ مگاوات برق، از انتشار ۱۱۹ هزار تن توليد آلاينده‌ها جلوگيري كرده و مصرف در آب و سوخت هم صرفه‌جويي قابل توجهي صورت گرفته است.