پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : اوپك به فكر كاهش بيشتر توليد نفت افتاد
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 06:37 کد خبر:45099
اوپك براي سال آينده كاهش تقاضا و افزايش عرضه توليد كنندگان غير اوپك را پيش بيني مي كند و در فكر كاهش بيشتر توليد نفت خام در نشست ماه دسامبر است.

پيام نفت:
اوپك به فكر كاهش بيشتر توليد نفت افتاد

 به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، اوپك و متحدانش با توجه به نگراني در مورد رشد ضعيف تقاضا در 2020، در فكر كاهش بيشتر توليد نفت خام در نشست ماه دسامبر خود هستند.

 عربستان سعودي قصد دارد قبل از اعمال كاهش بيشتر، بر تقويت تعهد روسيه و ساير اعضاي غير اوپك به قرارداد فعلي كاهش توليد تمركز كند.

 عراق و نيجريه كه هر دو عضو اوپك هستند، نتوانسته اند به تعهد خود نسبت به اين قرارداد عمل كنند.

 عربستان سعودي و ساير توليدكنندگان عضو اوپك حاشيه خليج فارس براي ثبات بازار و جلوگيري از كاهش بيشتر قيمت نفت، كمتر از سهميه شان طبق توافق اوپك توليد مي كنند.

 رياض 300 هزار بشكه در روز كمتر از سهميه اش نفت توليد مي‌كند كه بيشترين سهم كاهش توليد را دارد.

 يكي از منابع اوپك گفت:« عربستان مي خواهد جلوي كاهش بيشتر قيمت نفت را بگيرد ولي اول بايد مطمئن شود كشورهايي مثل نيجريه و عراق صد در صد از قرارداد كاهش توليد تبعيت مي كنند».

« ما در سپتامبر در مورد كاهش بيشتر توليد براي سال آينده تصميم مي گيريم ولي هنوز زود است. همه چيز در نوامبر مشخص تر مي شود».

 يكي از منابع آگاه گفت تقاضاي فصلي كمتر در زمستان ممكن است بر قيمت‌ها تأثير بگذارد و باعث كاهش قيمت شود. براي اطمينان از بازار بهتر است توليد را كمتر كرد.

 رياض نگران دورنماي تقاضاي نفت در 2020 در بحبوحه درگيري هاي تجاري بين آمريكا و چين و تاثير آن بر قيمت نفت است.

 ولي عراق با اعتراض هاي ضد دولتي دست و پنجه نرم مي كند و نيجريه براي توسعه صنعت نفت خود قصد دارد توليد نفت را افزايش دهد.

 اوپك و متحدانش از اول ژانويه سال ميلادي جاري توليد نفت خود را 1.2 ميليون بشكه در روز براي حمايت از بازار پايين آورده‌اند. اين قرارداد تا مارس 2020 ادامه دارد و اين گروه قرار است در پنجم و ششم دسامبر ديدار كنند.

 نفت خام برنت در روي سه شنبه حدود 59 دلار در هر بشكه معامله شد كه نسبت به 75 دلار آوريل 2019 بسيار پايين‌تر بود. نگراني در مورد ضعف اقتصاد و تقاضا به خاطر بي ثباتي هاي ناشي از برگزيت و درگيري‌هاي تجاري چين و آمريكا بر عرضه پايين تر نفت سايه افكنده است.

 يكي ديگر از منابع اوپك گفت:« عربستان دوست دارد قيمت نفت بالاتر از اين حد باشد. آن ها از ساير كشورها مي خواهند قبل از اعمال كاهش بيشتر، اول به قرارداد فعلي پايبند باشند».

 اوپك براي سال آينده كاهش تقاضا و افزايش عرضه توليد كنندگان غير اوپك را پيش بيني مي كند.

اوپك در آخرين گزارش ماهانه بازار نفت اعلام كرد ميانگين تقاضا براي نفت خام اوپك 29.6 ميليون بشكه در روز خواهد بود كه 1.2 ميليون بشكه كمتر از سال 2019 است و باعث عرضه كمتر نفت در 2020 مي شود.

 

 انتهاي پيام/1