پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پيش بيني نفت 10 دلاري در 10 سال آينده
چهارشنبه، 20 شهریور 1398 - 14:02 کد خبر:44886
پيام نفت:
 
شركت NG فرانسه پيش‌بيني كرد با توجه به روند كنوني گسترش استفاده از انرژي تجديدپذير و خودروهاي الكتريكي احتمال دارد قيمت نفت در ۱۰ سال آينده به ۱۰ دلار در هر بشكه كاهش يابد.

به گزارش پايگاه خبري بورس پرس به نقل از راشا تودي، يكي از مقامات ارشد شركت NG فرانسه پيش‌‌بيني كرد: با توجه به تحولات بزرگ پيش رو در حوزه انرژي در سطح بين‌الملل اين احتمال وجود دارد كه قيمت نفت در بازار جهاني به 10 دلار در هر بشكه سقوط كند.

تيري لپرسك مدير بخش نوآوري شركت بزرگ انرژي NG فرانسه طي مصاحبه‌اي اعلام كرد: كاهش هزينه توليد برق از نور خورشيد و همچنين افزايش فروش خودروهاي الكتريكي و از سوي ديگر گسترش هيدروژن ارزان و ساختمان‌هاي هوشمند فشار نزولي بر قيمت نفت طي سال‌هاي آينده افزايش خواهد يافت.

اين كارشناس انرژي تاكيد كرد: حتي اگر تقاضاي نفت تا سال 2025 روندي افزايشي را بپيمايد قيمت اين حامل انرژي مي‌تواند به 10 دلار در هر بشكه با كاهش تقاضا سقوط كند.

پس از يك دهه فعاليت هم اكنون شركت NG توانسته است به بزرگترين توليدكننده غيردولتي نيرو در جهان تبديل شود. اين شركت هم اكنون در حال سرمايه‌گذاري در زمينه توليد برق از انرژي‌هاي تجديدپذير است و ديگر فعاليت‌هاي آن فروش نيروگاه‌هاي ذغال سنگ و تجهيزات اكتشافي است.

اين شركت قصد دارد تا سال 2018، 1.57 ميليارد دلار در زمينه توليد باتري‌هاي ذخيره‌سازي،‌ دستگاه‌هاي توليد هيدروژن در مقياس كوچك براي خانه‌ها و همچنين خانه‌هاي هوشمند كه براي كاهش هزينه‌هاي سرمايش،‌نور و ذخيره انرژي تجهيز شده‌اند سرمايه‌گذاري كنند.

لپرسك پيش‌بيني كرد: هزينه توليد هر مگاوات برق خورشيدي تا پيش از سال 2025 در مناطق پرتابش جهان به كمتر از 10 دلار كاهش يابد و به كم ارزان‌ترين منبع توليد انرژي در جهان تبديل شود.

از سوي ديگر با توجه به كاهش هزينه توليد باتري‌هاي ذخيره‌سازي برق خورشيدي رقابت‌پذيري بيشتري پيدا كرده و اين بدان معنا است كه فروش خودروهاي الكتريكي در جهان افزايش يافته و بازار خودروهاي كنوني را به چالش خواهد كشيد.

لپرسك افزود: توليدكنندگان خودرو در حال ارائه هر چه بيشتر خودروهاي الكتريكي با توان طي مسافت 500 كيلومتر در هر بار شارژ هستند.

از سوي ديگر ايستگاه‌هاي شارژ اين خودروها نيز در شهرها در حال افزايش هستند و در بسياري از شهرها نيز رفته رفته استفاده از بنزين و گازوئيل ممنوع مي‌شود و اين روند به تدريج گسترش خواهد يافت.

بنا به آمار آژانس بين‌المللي انرژي هم اكنون تعداد خودروهاي برقي در جهان به يك ميليون دستگاه افزايش يافته است.

لپرسك پيش‌بيني كرد طي 10سال آينده هزينه استفاده از هيدروژن كه مي‌تواند انرژي خورشيدي را به سوخت خودروها تبديل كند به قيمت LNG كاهش يابد.

اخيرا NG طرح گسترش استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در استان آلپ فرانسه را ارائه داده است و نتيجه بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين منطقه با 5 ميليون جمعيت مي‌تواند تا سال 2030 به طور كامل وابستگي خود را به سوخت‌هاي فسيلي از بين برده و به طور صددرصد ازمنابع تجديدپذير براي تامين انرژي استفاده كند كه اين اقدام هزينه توليد انرژي در اين منطقه را 20 درصد نسبت به شرايط كنوني كاهش خواهد داد.