پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ترزا مي بار ديگر راي اعتماد گرفت
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 06:17 کد خبر:44520
پيام نفت:

 

ترزا مي، نخست‌وزير بريتانيا، غروب روز چهارشنبه ۲۶ دي بار ديگر در پارلمان اين كشور راي اعتماد گرفت. بر اساس نتايج راي گيري، ۳۲۵ نماينده به دولت خانم مي راي اعتماد دادند و ۳۰۵ نماينده راي منفي دادند.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :



ترزا مي، نخست‌وزير بريتانيا، غروب روز چهارشنبه ۲۶ دي بار ديگر در پارلمان اين كشور راي اعتماد گرفت.

بر اساس نتايج راي گيري، ۳۲۵ نماينده به دولت خانم مي راي اعتماد دادند و ۳۰۵ نماينده راي منفي دادند.

پيشتر گزارش‌ها حاكي از آن بود كه به رغم شكست سنگين خانم مي در كسب موافقت پارلمان با طرح خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا موسوم به «برگزيت»، وي روز چهارشنبه راي اعتماد خواهد گرفت.

تنها هفتاد و سه روز به موعد مقرر براي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا باقي مانده و در اين شرايط شكست طرح ترزا مي ابهامات بسياري بر سر آينده اين خروج بوجود آورده است.

۴۳۲ راي مخالف نمايندگان مجلس عوام به طرح ترزا مي در برابر ۲۰۲ راي موافق، سنگين‌ترين شكست يك نخست‌وزير در تاريخ مدرن بريتانيا را رقم زده است. وي در انتهاي اين راي‌گيري خواستار برگزاري نشستي در پارلمان بريتانيا شد تا ميزان حمايت نمايندگان از ادامه كار دولت خود را بسنجد.

در اين ميان برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا تاكيد داشته‌اند كه براي توافق تازه با بريتانيا مذاكره نخواهند كرد، امري كه به معناي آن است خروج بريتانيا از اين اتحاديه بدون هيچ گونه توافقي خواهد بود.

اما از سوي ديگر، نمايندگان پارلمان در نشست روز سه‌شنبه خود از نخست‌وزير خواستند از خط قرمزهايي كه براي مذاكرات برگزيت تعيين كرده بود، كوتاه بيايد و طرح ديگري آماده كند.

خانم مي گفته كه قصد دارد در ابتدا با احزاب پارلمان رايزني كند و تا روز دوشنبه نتيجه را اعلام خواهد كرد.

وي با اين حال تاكيد كرده كه دو اصل كلي را در اين ميان به هيچ وجه رها نخواهد كرد، يكي محدود كردن مهاجرت از اتحاديه اروپا و ديگر اينكه بريتانيا بايد سياست تجاري خود را داشته باشد.

اين امر به معناي رد درخواست حزب كارگر بريتانيا براي عضويت اين كشور در يك اتحاديه گمركي يا بازار واحد اتحاديه اروپاست.