پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : موفق‌ترين كشور در جذب ميليونر‌هاي جهان
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 - 09:58 کد خبر:44138
پيام نفت:
 موفق‌ترين كشور در جذب ميليونر‌هاي جهان
استراليا، بيشترين تعداد ميليونرهاي جهان را به خود جذب كرده است.
پايگاه خبري ريشه

استاتيستا نوشت: عمدتا هنگامي كه نام مهاجران را مي‌شنويم ناخودآگاه به ياد افراد فقير و نااميدي مي‌افتيم كه براي آينده‌اي روشن‌تر خانه خود را ترك مي‌كنند، اما برخي از مهاجران نيز هستند كه علاوه بر امنيت، به دنبال انتقال ثروت خود به مكان‌هاي امن‌تري هستند.

آن‌طور كه آمارهاي جديد اين موسسه نشان مي‌دهد، تا پايان سال ۲۰۱۶، فرانسه بيش از هر كشور ديگري ميليونرهاي خود را فراري داده است كه يكي از دلايل مهم اين موضوع را بايد در سيستم مالياتي غيردوستانه با ثروتمندان اين كشور جست‌وجو كرد. حدود ۱۲۰۰۰ ميليونر فرانسوي در سال ۲۰۱۶ از فرانسه مهاجرت كرده‌اند.

چين با مهاجرت ۹۰۰۰ نفر، دومين كشور ميليونرفرست جهان به شمار مي‌رود و پس از اين كشور، برزيل با ۸۰۰۰ نفر قرار دارد. هند با از دست دادن ۶۰۰۰ ميليونر خود، در رده بعدي قرار گرفته است.

هم‌چنين آمارها نشان مي‌دهد تركيه بيش‌ترين افزايش مهاجرت ميليونرها از يك كشور را طي يك سال داشته است و مهاجرت ميليونرها از ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ با افزايشي ۶۰۰ درصدي به ۶۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۶ رسيده است.

همچنين استراليا با جذب ۱۱۰۰۰ ميليونر، موفق‌ترين عملكرد را داشته است و پس از اين كشور، آمريكا با جذب ۱۰۰۰۰ نفر، كانادا با جذب ۸۰۰۰ نفر، امارات با جذب ۵۰۰۰ نفر و نيوزلند با جذب ۴۰۰۰ نفر قرار دارند.

 
منبع: خبرگزاري ايسنا