پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : رئيس مجلس نمايندگان آمريكا خواستار اعمال فشار بيشتر بر قطر شد
پنجشنبه، 18 خرداد 1396 - 09:19 کد خبر:43649
پل رايان رئيس مجلس نمايندگان آمريكا گفت كه برغم وجود پايگاه نظامي آمريكا در قطر، بايد بر اين كشور براي بهبود سياست هاي خارجي اش فشار آورد.

پيام نفت:

به گزارش شبكه خبري اسكاي نيوز، رايان امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: من معتقدم بايد برخي فشارها را بر قطر اعمال كنيم زيرا قطر مي تواند سياست هاي خارجي خود را بهبود بخشد .
وي تاكيد كرد ما اين روش را براي تغيير سياست خارجي قطر انتخاب كرديم .
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در تماس تلفني با تميم بن حمد آل ثاني امير قطر بر ضرورت همكاري همه كشورها براي توقف كمك مالي به تروريسم تاكيد كرد.
ترامپ همچنين از امير قطر خواست با وي در زمينه توقف ترويج تفكر افراط گرايي همكاري كند.
عربستان روزدوشنبه به همراه امارات، بحرين، مصر، دولت شرق ليبي، جزاير مالديو و رئيس جمهور فراري و مستعفي يمن با ادعاي حمايت قطر از تروريسم و افراط گرايي و دخالت در امور داخلي ديگر كشورها، روابط سياسي و ديپلماتيك خود را با دوحه قطع كرد.
درپي اين اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصميم عربستان، امارات، مصر و بحرين در قطع روابط با اين كشور، آن را غيرقابل توجيه دانست و اعلام كرد: ادعاهايي كه موجب اتخاذ اين تصميم شده، نادرست است.
روابط عربستان و امارات با قطر در روزهاي اخير به دليل انتشار اخباري منتسب به «تميم بن حمد آل ثاني» امير اين كشور دچار تنش و اختلافات شديد شد.
 

 

 

ايرنا