پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : اعلام آمادگي چين براي انتقال فناوري انرژي هاي تجديد پذير به ايران
پنجشنبه، 18 خرداد 1396 - 10:44 کد خبر:43641
پيام نفت:

نايب رييس شركت «دانگ فنگ الكتريك» چين در ديداري از شركت صادرات تجهيزات و خدمات صنايع آب و برق ايران (صانير) براي انتقال فناوري و همكاري در ساخت نيروگاه هاي بادي و انرژي هاي تجديد پذير اعلام آمادگي كرد.


به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايرنا، در اين ديدار «هان ژيا جيائو» اظهار داشت: شركت متبوعش 100 درصد متعلق به دولت چين است و آمادگي همه گونه همكاري در زمينه انرژي هاي تجديد پذير، بادي وخورشيدي با صانير را دارد.

به گفته وي، كارخانجات اين شركت چيني در شهر «داليان» قرار دارد و با بيش از 57 سال فعاليت، سازنده توربين هاي كلاس E وF است.

ژيا جيائو افزود: اين شركت، اينك دو ميليارد و 180 ميليون دلار پروژه در دست اجرا دارد و با توجه به منابع مالي جمهوري اسلامي ايران در بانك چين، براي همكاري و استفاده از اين منابع آمادگي لازم وجود دارد.

«بهمن صالحي» مديرعامل صانير نيز در اين ديدار با استقبال از همكاري هاي دو جانبه اعلام كرد: تفاهمنامه ها و توافق هاي بين دو شركت، امكان آمادگي براي مشاركت در پروژه هاي صانير در كشور هاي هدف وجود دارد .

وي خواستار آن شد تا شركت دانگ فنگ الكتريك در اجراي پروژه هاي صانير در كشور قزاقستان و ديگر كشورها به عنوان همكار و شريك (جوينت وينچر) حضور داشته باشد.

برپايه اين گزارش، شركت دانگ فنگ الكترونيك چين اينك يكصد پروژه در 70 كشور جهان از جمله پاكستان، هند، اندونزي، ويتنام، قزاقستان و حتي ايران دارد و در رتبه بندي ENR مقام 79 را داراست .

موسسه ENR به عنوان قديمي ترين مجموعه فعال در حوزه اطلاعات و اخبار ساختمان سازي در دنيا كه سابقه آن بيش از 130 سال است، شناخته مي شود و يكي از مهمترين اقداماتي كه به صورت ساليانه توسط موسسه ياد شده صورت مي گيرد ، رتبه بندي شركت هاي برتر صنعت در بخش ساختمان و مسكن در جهان است.

شركت صانير اينك 18 پروژه در 13 كشور جهان را در دست اجرا دارد و در ماه هاي گذشته قرارداد ساخت نيروگاه بادي در كشور قزاقستان را با ظرفيت 60 مگاوات امضا كرد.