پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ساخت 2 محصول جديد در پتروشيمي جم
دوشنبه، 21 تیر 1395 - 09:27 کد خبر:40695
2 محصول نسل چهارم در پتروشيمي جم در عسلويه استان بوشهر توليد شد.

پيام نفت:
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، محققان پتروشيمي جم در پارس جنوبي توانسته اند 2 محصول جديد را پس از آزمايش و تاييد به توليد انبوه برسانند.
رئيس واحد پژوهش و فناوري پتروشيمي جم گفت: اين 2 محصول از كاتاليستي خاص توليد شده است كه طرح پژوهشي آن با همكاري پتروشيمي جم و يك شركت خارجي انجام شد و مواد اوليه آن اتيلن توليدي در همين مجتمع است كه در توليد پليمرهايي با وزن مولكولي بالاتر كاربرد دارد.
رضا راشدي افزود: اين طرح براي توسعه سبد محصولات در پتروشيمي جم و عرضه محصولات مهندسي با ويژگي خاص توليد شده است كه پس از آزمايش و تاييد لازم در مدار توليد انبوه قرار گرفت.
وي اضافه كرد: يكي از اين 2 محصول، در  بطري با خاصيت بهداشتي و مقاوم در برابر حرارت است كه از نفوذ مواد افزودني پلاستيكي خود به داخل مواد غذايي گرم درون بطري جلوگيري مي‌كند و وزن كم، سرعت توليد زياد و كاهش بسيار زياد مصرف انرژي در صنايع پايين ‌دستي از ويژگي هاي آن است.
راشدي گفت: ليفه‌هاي تك‌رشته‌اي كه محصول ديگر اين كاتاليست است، براي ساخت تورهاي ماهيگيري، نخ‌هاي تك‌رشته‌اي و طناب به‌كار مي‌رود و استحكام و تحمل كشش بسيار زيادي دارد.
رئيس واحد پژوهش و فناوري پتروشيمي جم افزود: تاكنون 4 هزار تن از اين 2 محصول دراين مجتمع توليد شده است كه علاوه بر تامين نياز داخل به كشورهاي اروپايي و شرق آسيا هم صادر مي‌شود.
مديرعامل شركت پتروشيمي جم هم گفت:  قطع واردات و افزايش صادرات اين محصولات سالانه 20 ميليون دلار ارزش افزوده براي كشور دربر دارد.
سيدحسين ميرافضلي افزود: افزايش ظرفيت‌هاي موجود فراتر از ظرفيت اسمي و توليد محصول هاي جديد با ارزش افزوده بالا، 2 راهبرد اساسي شركت پتروشيمي جم است.
وي اضافه كرد: اكنون 3 هزار و 500 نفر در پتروشيمي جم كار مي‌كنند كه با توسعه واحدهاي جديد، اشتغال‌زايي 2 برابر، از خام‌فروشي صدها ميليون دلاري ماده اوليه جلوگيري و ارزش افزوده 2 تا سه برابر مي‌شود.