پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : افزايش ظرفيت توليد پارس جنوبي به 540 ميليون مترمكعب گاز روزانه
شنبه، 31 خرداد 1393 - 11:15 کد خبر:31227
پيام نفت:

وزير نفت از افزايش ظرفيت توليد پارس جنوبي به 540 ميليون مترمكعب گاز روزانه تا سال آينده خبر داد.

 

 

 

 

 

 

بيژن نامدارزنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلويه با اشاره به جايگاه و موقعيت پارس جنوبي اظهار داشت: پارس جنوبي داراي اهميت فوق‌العاده‌اي در صنعت نفت است و تلاش براي توسعه اين ميدان در دستور كار قرار دارد.

وي افزود: در يكسال اخير راهكارهاي لازم براي تسريع در توسعه فازهاي در دست احداث بررسي شده و اقدامات ارزشمندي نيز در اين راستا انجام گرفته است.

وزير نفت خاطرنشان كرد: افزايش ظرفيت توليد گاز از ميدان گازي پارس جنوبي از اولويت‌هاي اين وزارتخانه است و بايد با توسعه فازها به اين مهم برسيم.

زنگنه تصريح كرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته در صنعت نفت، در شرايط كنوني روزانه بيش از 320 ميليون مترمكعب گاز از فازهاي مختلف پارس جنوبي برداشت مي‌شود كه در نيمه دوم سال آينده به 420 ميليون مترمكعب افزايش مي‌يابد.

اين مسئول اضافه كرد: تامين به موقع منابع مالي و اعتباري براي توسعه فازها امري بسيار مهم است و در صورت تزريق منابع مالي شاهد پيشرفت بيشتري در اين مسير خواهيم بود.

وزير نفت از افزايش ظرفيت توليد پارس جنوبي به 540 ميليون مترمكعب تا سال آينده خبر داد و گفت: هم‌اكنون روزانه 320 ميليون مترمكعب گاز از اين ميدان برداشت مي‌شود كه تا سال آينده به 540 ميليون مترمكعب افزايش خواهد يافت.

وي متذكر شد: توسعه فازهاي در دست احداث مهم‌ترين اولويت صنعت نفت است و همه بايد كمك كنيم تا شاهد سرعت بخشيدن به توسعه فازها باشيم.