پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : توليد در پتروشيمي اصفهان متوقف شد
سه شنبه، 27 خرداد 1393 - 05:30 کد خبر:31166
پيام نفت:

خوراك مجتمع پتروشيمي اصفهان به دليل ناتواني در پرداخت نقدي هزينه خوراك از سوي پالايشگاه اصفهان قطع شد. 

به گزارش پانا نيوز به نقل از وزارت نفت، حميد ستوده فر مديرعامل پتروشيمي اصفهان اظهار كرد: خوراك ارسالي از پالايشگاه اصفهان از 18 خردادماه قطع شد و هم اكنون توليد در اين مجتمع متوقف شده است. 

اين مقام مسئول افزود: پالايشگاه پيش نويس قرارداد جديدي را ارائه كرد كه كاملا يك طرفه بود، به طوري كه مفاد آن با توجه به شرايط موجود در پتروشيمي اصفهان قابل قبول نبود. 

وي ادامه داد: جلسه هاي زيادي با مديران پالايشگاه اصفهان برگزار شد و دوباره شرايط را توضيح داديم اما با اين استدلال كه شما بدهكار هستيد پتروشيمي اصفهان را تحت فشار گذاشتند. 

ستوده فر با بيان اين كه پالايشگاه درخواست داشت كه بهاي خوراك در ابتداي هر ماه به صورت علي الحساب پرداخت شود، گفت: پتروشيمي اصفهان فعاليت خود را به تازگي از سر گرفته بود و تقريبا 2 ماه طول مي كشد تا پول صادرات محصولات اين مجتمع وصول شود، بنابراين پرداخت بهاي خوراك در اول هر ماه مشكل است و حتي ما پيشنهاد داديم كه اول ماه چك بگيريد و آخر ماه بهاي آن را پرداخت مي كنيم كه اين پيشنهاد را قبول نكردند. 

وي تصريح كرد: در نامه هاي جداگانه به معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدرو كربوري وزارت نفت و نيز مديران عامل شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي درخواستهاي خود را مطرح كرده ايم كه تاكنون نتيجه اي در پي نداشته است. 

مديرعامل پتروشيمي اصفهان اظهار كرد: روند قانوني پيگيري پرونده سهامدار عمده اين شركت هنوز در دست بررسي است و طلبهاي اين شركت هنوز وصول نشده است.