پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : اوج گيري دوباره مصرف بنزين ايران - وزارت نفت: منتظر جهش بيشتر باشيد
جمعه، 16 خرداد 1393 - 02:30 کد خبر:30725
پيام نفت:

با گذشت حدود يك ماه و نيم از اجراي فاز دوم قانون هدفمند سازي يارانه ها و افزايش قيمت هر ليتر بنزين به بيش از يكهزار تومان، مصرف اين فرآورده استراتژيك نفتي نه تنها متوقف نشده كه حتي با افزايش هم همراه بوده است.

آمارهاي رسمي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران نشان مي دهد در هفته نخست خرداد ماه سال جاري متوسط مصرف بنزين ايران با رشد دو ميليون ليتري با احتساب مصرف بنزين سوپر به حدود 70 ميليون ليتر در روز افزايش يافته است.

بر اين اساس، بيشترين بنزين مصرف شده در هفته منتهي به 9 خردادماه با 72 ميليون ليتر به روز پنجشنبه (8 خرداد ماه) و كمترين ميزان مصرف آن نيز با 59.1 ميليون ليتر به روز جمعه ( 9 خرداد) مربوط مي شود.

همزمان با جهش جديد مصرف بنزين ايران، مسئولان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران از احتمال تداوم افزايش مصرف بنزين در فصل تابستان و با آغاز سفرهاي برون شهري مردم خبر مي دهند.

مصطفي كشكولي مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با بيان اينكه با نزديك شده به تابستان و افزايش مسافرت‌ها، پيش بيني مي شود روند مصرف بنزين با نرخ 400 تومان نيز افزايش يابد و موجودي آن در كارتهاي سوخت صفر شود، گفته است: هم اكنون حدود 1.6 ميلياد ليتر بنزين 400 توماني در كارتهاي سوخت ذخيره سازي شده است.

اين مقام مسول با يادآوري اينكه متوسط مصرف بنزين در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشدي دو درصدي دارد، تصريح كرد: مصرف اين فرآورده بعد از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و اعمال نرخ‌هاي جديد، روندي رو به رشد داشته است.

به گفته مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي  ايران، پيش بيني مي شود با توجه به تعطيلات تابستاني پيش روي، مصرف بنزين فراتر نيز برود و به روزانه 70 ميليون ليتر برسد.

 

منبع:خبرگزاري مهر