پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : كره جنوبي براي حضور گسترده تر در بازار ايران اعلام آمادگي كرد
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1393 - 14:30 کد خبر:29616
پيام نفت:

شركت جي اند پي سي كره جنوبي براي نخستين بار در نمايشگاه بين المللي نفت و گاز تهران شركت كرد.

 

مجتبي بشردوست، مدير دفتر تهران شركت كره اي جي اند پي سي در گفتگو با شانا گفت: شركتهاي كره اي با توجه به وسعت و اهميت بازارهاي صنعت نفت ايران، براي افزايش روابط و تجارت خود با كشور علاقمند هستند.

بشردوست با اشاره به تحريمهاي موجود گفت: راهكارهايي براي كم كردن اثر تحريمها و ادامه فعاليتها وجود دارد اما به طور قطع رفع تحريمها مي تواند اثر مثبتي بگذارد.

نماينده شركت كره اي جي اند پي سي در تهران با توجه به گفتگوهاي ايران و غرب اظهار كرد كه در صورتي كه مذاكره در زمينه رفع محدوديتهاي بانكي ثمر بخش باشد، مي توان اميدوار بود رابطه مستقيم با كشورهايي مانند كره افزايش يابد كه اين مسئله خود موجب رشد كيفيت كالاها و احتمالا كاهش قيمتها مي شود.

وي ادامه داد كه رفع محدوديت هاي تجاري بين المللي مي تواند به صرفه جويي مالي در كشور كمك كند و بهره وري را در صنعت نفت بالا ببرد.

بشردوست با ذكر اين كه نخستين سالي است كه اين شركت در نمايشگاه نفت و گاز ايران شركت مي كند، گفت: هدف جي اند پي سي از شركت در نمايشگاه امسال نشان دادن توانايي هاي فني كره به دست اندركاران صنعت نفت ايران و جلب اعتماد آنهاست.

اين مدير نفتي در خصوص حضور دوباره بيژن زنگنه در وزارت نفت اعلام كرد: بايد كار را به كاردان سپرد، آقاي زنگنه از جمله كساني هستند كه در جايگاه مناسبي قرار گرفته اند.

نماينده شركت كره اي جي اند پي سي در تهران با اعلام اين كه كره ايها پس از مذاكرات ژنو ديد مثبتي نسبت به بازارهاي ايران پيدا كرده اند، گفت: شركت كره اي اميدوار است در سالهاي آينده فعاليت در ايران ٨٠ درصد بازارش را تشكيل دهد.

شركت جي اند پي سي تامين كننده انواع شيرآلات نفتي است كه فعاليت خود را در سال ١٩٩٨ ميلادي با توزيع محصولات آمريكايي آغاز كرد اما از سال ٢٠٠٨ توليدات كره جنوبي را به بازار ارائه مي كند.

شركت كره اي جي اند پي سي داراي هشت شركت زيرمجموعه است كه تا كنون هر يك از آنها به طور مجزا با شركتهاي ايراني معتبر كار مي كردند، تا اينكه جي اند پي سي با هدف تجميع و يكپارچه سازي فعاليت هاي اين شركت ها تاسيس شد.

اين شركت در عراق، مالزي، كره جنوبي و ايران فعاليت مي كند. جي اند پي سي فعاليت در ايران را از سال ٢٠١٠ ميلادي و با هدف واردات كالاهاي با كيفيت و با قيمت مناسب به بازار ايران، شروع كرد.

 

منبع:شانا