پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : توليد محصولات پالايشگاه آبادان با كيفيت يورو ٤ در آينده نزديك
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 16:00 کد خبر:28626
پيام نفت:

مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور از نهايي شدن طرح تثبيت ظرفيت و افزايش كيفيت پالايشگاه آبادان و اجراي آن در سال جاري خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح تمام محصولات پالايشگاه آبادان با كيفيت يورو ٤ به توليد مي رسد.

 

سعيد محجوبي در گفت و گو با خبرنگار شانا با بيان اين مطلب افزود: طرح تثبيت ظرفيت و افزايش كيفيت پالايشگاه آبادان هم اكنون در مرحله مذاكرات نهايي و اقدام براي بازگشايي ال سي است.

مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور گفت: با اجراي كامل اين طرح تمام محصولات توليدي پالايشگاه آبادان با كيفيت يورو ٤ به توليد خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه اميدواريم عمليات اجرايي اين طرح تا پايان امسال آغاز شود، ادامه داد: با اجراي كامل اين طرح واحدهاي قديمي شركت پالايش نفت آبادان از مدار سرويس خارج و واحد هاي جديد ساخته و در مدار بهره برداري قرار خواهد گرفت.

به گفته اين مقام مسئول هم اكنون در اين پالايشگاه روزانه ٢٠ ميليون ليتر گازوئيل و حدود ١٠ ميليون ليتر بنزين با كيفيت يورو ٢ توليد مي شود.

مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور همچنين درباره اجراي طرح هاي افزايش كيفيت يا افزايش ظرفيت در برخي پالايشگاه هاي نفت كشور نيز گفت: برخي از اين طرح ها از سال هاي گذشته آغاز و به انجام رسيده و بعضي نيز در حال انجام است.

محجوبي افزود: در برخي پالايشگاه هاي كشور نيز چنين طرح هايي تعريف نشده است كه از آن جمله مي توان به پالايشگاه شيراز اشاره كرد.

وي گفت: ابتدا به دليل اينكه پروژه هاي افزايش كيفيت محصولات پالايشگاه شيراز در پروژه جديد پارس در نزديكي شيراز پيش بيني شده بود، هيچ گونه طرح افزايش كيفيت براي شركت پالايش نفت شيراز پيش بيني نشده بود، اما در حال حاضر با توجه به تاخير در اجراي پروژه پارس، اين پالايشگاه نيز در حال برنامه ريزي براي افزايش كيفيت محصولات شركت است.

به گفته وي هم اكنون در پالايشگاه شيراز روزانه يك ميليون و ٩٠٠ هزار ليتر بنزين و سه ميليون و ٦٠٠ هزار ليتر گازوئيل با كيفيت يورو ٢ در حال توليد است.