پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : الحاق تاسيسات ذخيره‌سازي گاز شوريجه به پالايشگاه خانگيران
دوشنبه، 4 آذر 1392 - 17:15 کد خبر:23793
پيام نفت:
 
مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از الحاق بزرگترين طرح ذخيره‌سازي گازي خاورميانه به اين مجتمع گازي خبر داد.


به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، ناصر اسلامي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با توجه به همجواري اين مجتمع ذخيره‌سازي گاز با پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد در منطقه عملياتي خانگيران و با برگزاري جلسات مختلف و تلاش‌هاي فراوان، بزرگترين طرح ذخيره‌سازي گازي خاورميانه شوريجه به اين مجتمع گازي ملحق مي‌شود.

وي اين گام مهم را در راستاي كاهش هزينه‌ها بسيار ضروري دانست و تصريح كرد: در حقيقت اين كار سبب انتقال تجربيات و تجارب همكاران ما مي‌شود و فعاليت‌هاي بخش2هاي مختلف همچون پشتيباني، تعميراتي و HSE در يك راستا انجام مي‌شود و فعاليت موازي نداريم.

مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد الحاق مجموعه ذخيره سازي به پالايشگاه خانگيران را در توليد گاز موثر دانست و تاكيد كرد: با الحاق ذخيره‌سازي به مجتمع گاز شهيد هاشمي نژاد، حداقل معادل توليد دو واحد به واحدهاي تصفيه گاز پالايشگاه اضافه مي‌شود.

اسلامي با اشاره به اينكه 65 درصد انرژي از طريق گاز تامين مي‌شود, عنوان كرد: سبد انرژي از سمت نفت به گاز در حال چرخش است و بايد عنوان كنم از گاز نبايد صرفا به عنوان گرمايش استفاده كرد بلكه بايد با ايجاد ارزش افزوده در چرخه توليد استفاده شود.

وي با بيان اينكه پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد از پايدارترين پالايشگاه‌هاي گازي كشور به شمار مي‌رود, تصريح كرد: سابقه 30 ساله اين مجتمع گازي حاكي از اين مدعا است و خوشبختانه هر سال در پايداري و توليد گاز رشد داشته است.

اسلامي تاكيد كرد: با توجه به تمهيدات انديشه شده براي سوخت رساني در فصل زمستان، از هموطنان عزيز درخواست مي‌كنيم در مصرف گاز صرفه جويي كنند تا ديگر هموطنان نيز بتوانند از اين نعمت الهي در فصل سرد سال استفاده كنند
.