پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : استقبال بي نظير مردم قم از قاليباف
پنجشنبه، 9 خرداد 1392 - 04:44 کد خبر:15643
قاليباف در جمع مردم قم:
محمد باقر قاليباف در ادامه خطاب به مردم قم افزود: انقلاب ما يك انقلاب اسلامي و ديني است كه بدون هيچگونه پسوند و پيشوندي بوده است؛ مردم ما هرگز براي نان و نام قيام نكرده‌اند، بلكه قيام اين مردم براي دين و عزت آنها بوده است.

شفاف: دكتر محمدباقر قاليباف تا دقايقي ديگر در جمع مردم قم سخنراني خواهد كرد.

...1

مراسم ديدار قاليباف با مردم قم در ورزشگاه شهيد حيدريان اين شهر برگزار خواهد شد.
 
در حالي كه حدود يك ساعت به شروع مراسم باقي است، جمع كثيري از مردان، زنان و جوانان قمي در محل برگزاري مستقر شده‌اند.



 
حضور جانبازان و روحانيون در رديف‌هاي اول سالن برگزاري همايش مشهود است.
 
 جوانان شركت كننده در مراسم اكثرا با چفيه و سربلند لبيك يا خامنه‌اي حضور دارند و دست‌نوشته‌هايي نيز در دستان حاضران ديده مي‌شود كه از آن جمله به اين موارد مي‌توان اشاره كرد: «دلبسته ياران خراساني خويشم»، «حماسه سياسي از ما، حماسه اقتصادي از تو»، «مي شود با تو دل به دريا زد»، «قاليباف دلاور پيرو خط رهبر»، «من هوادار قاليبافم، چون مرد آزموده زمان است»، «تا پيشرفت اتفاق نيفتد، عدالتي هم نيست»، «دكتر حمايتت مي‌كنيم»، «مردم عدالت واقعي مي‌خواهند نه عدالت شعاري»، «چون چشمه زلال، بي‌ريا و صاف است، مرغ تمام قله‌هاي قاف است، تا نيل به اهداف بلند شهدا، راي من و تو فقط قاليباف است»، «نسل علي اكبريم، فداييان رهبريم»، «وارث بدر و خيبري، تو ذوالفقار رهبري»، «مالك اشتر علي فداي سيدعلي» و «قاليباف مي‌رزمد، فتنه‌گر مي‌لرزد»
 
 همچنين تصاويري از شهيدان خرازي، همت، بروجردي، زين‌الدين، ابراهيم ‌هادي، باكري، برونسي، سيدمجتبي‌هاشمي، سيد مجتبي علمدار، كاوه، آبشناسان، بابايي، شيرودي و جاويدالاثر متوسليان در گوشه و كنار محل برگزاري مراسم به چشم مي‌آيد.
 
...2

محمدباقر قاليباف دقايقي پيش وارد شهر قم شد. او دقايقي ديگر با حضور در گلزار شهداي شهر قم به مقام شامخ شهداي اين شهر اداي احترام خواهد كرد. قاليباف همچنين در اين سفر با حضور در ورزشگاه حيدريان شهر قم با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، ايثارگران و روحانيون ديدار خواهد داشت.

...3

مجموعه ورزشي شهيد حيدريان قم دقايقي پيش از حضور محمدباقر قاليباف مملو از جمعيت شده است. جميعت حاضر در اين مراسم شعارهايي مثل «ما با ولايت زنده‌ايم، تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم» و «صل علي محمد، ياور رهبر آمد» سر داده‌اند و در انتظار ورود دكتر قاليباف هستند.

تعدادي از ورزشكاران قمي نيز با لباس‌هاي رزمي در حاشيه اين مراسم حضور دارند. مردم قم همچنين با زدن اثرانگشت روي طوماري در حمايت از قاليباف با وي ميثاق مي‌بندند. پرچم‌هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران نيز در دستان جمعيت ديده مي‌شود. علاوه بر محل در نظر گرفته شده در مجموعه ورزشي حيدريان، بالكن‌ها و سكوهاي اين مجموعه ورزشي نيز از جمعيت پر شده است.
 

...4

محمدباقر قاليباف دقايقي قبل با حضور در گلزار شهداي قم به مقام شهداي اين شهر در دوران هشت سال دفاع مقدس اداي احترام كرد. قاليباف با حضور بر سر مزار سرداران شريف اسماعيلي دقايقي، جواد دل‌آذر، مهدي و مجيد زين‌الدين و جواد عابدي و همچنين شهيد حاج عباس كربندي مجرد، جواد عابدي و جمعي از شهداي شهر قم به اهداي گل و قرائت فاتحه پرداخت.

وي همچنين بر سر مزار حاج ميرزا محمدمهدي مجتهد خميني از بستگان امام(ره) حاضر شد و فاتحه‌اي قرائت كرد. در اين بازديد تعدادي از خانواده‌هاي شهدا، پدران و مادران شهيد با حضور در كنار قاليباف با وي به گفت‌وگو پرداختند. همچنين يكي از دانش‌آموزان رأي اولي استان قم در گلزار شهداي اين شهر، قاليباف را كانديداي ولايتمدار و آشنا به مهندسي فرهنگي و اقتصادي توصيف كرد و گفت: اميدواريم بتوانيم به ياري خداوند و پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري با برنامه دقيق و راهبردي، ايران اسلامي را از بحران‌هاي فرهنگي، اقتصادي و معيشتي نجات دهيد.

وي خطاب به قاليباف گفت: شما در آينده خواهيد توانست به عنوان بالاترين مقام اجرايي كشور از حقوق ملت ايران اسلامي به طور قاطعانه دفاع كنيد.

وي تاكيد كرد: دكتر قاليباف به عنوان كانديداي اصلح منتخب در آينده نه‌چندان دور پرچم افتخار جمهوري اسلامي ايران را بر فراز قله هاي سربلندي و عزت برافراشته خواهند كرد و ايران اسلامي را به اهداف عالي انقلاب خواهند رساند.
 

...5

يكي از جوانان بسيجي قم خطاب به محمدباقر قاليباف گفت: حاج باقر! ما امروز به عشق انقلاب به استقبالت آمديم، به كوري چشم دشمنان. اين جوان بسيجي ادامه داد: دشمنان داخلي قاليباف مي‌گويند قاليباف پايدار نيست ما پايداريم. يادشان نيست وقتي در جبهه‌هاي جنگ بايد خون داده مي‌شد، حاج باقرها بودند كه خون دادند، وقتي كه كشور سازندگي نياز داشت، قاليباف بود كه در قرارگاه خاتم مشغول سازندگي بود. وقتي كشور از گردنه‌هاي سخت جبهه در حال عبور بود، قاليباف فرمانده ناجا شد تا براي سيدعلي، مالك اشتر باشد. حاج باقر! ما سربند لبيك يا خامنه‌اي به استقبالت آمديم تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.  آمديم تا به جذب حداكثري آري بگوييم و به دفع حداكثري نه. آمديم تا به  تدبير آري بگوييم، به بي‌تدبيري نه.

همزمان با ورود قاليباف به جايگاه، بسياري از مردم قم با بالا بردن انگشت‌هاي جوهري خود كه پاي طومار حمايت از قاليباف خورده بود، اعلام كردند كه از وي حمايت مي‌كنند و با شعار «ما همه اثر گذاريم» اعلام كردند كه قصد دارند حماسه سياسي را رقم بزنند.
 

...6

دقايقي قبل سخنراني قاليباف در جمع پرشور مردم قم آغاز شد. مهم‌ترين بخش‌هاي گفته‌هاي او را در ادامه مي‌خوانيد:

* قم شهر خون و قيام است. انقلاب اسلامي كه امروز در اين كشور مستقر شده نعمت بزرگي است و امانت بزرگ هم به شمار مي‌رود. ما بايد بدانيم كه خداوند اين منت را بر يكايك ما گذاشته كه عمر ما را در اين مقطع از زمان قرار داده است.

*مردم ما هرگز براي نام و نان قيام نكرده، بلكه براي دينشان قيام كردند، براي عزتشان قيام كردند، در غير اين صورت كجا مي‌بينيد كه در خانواده‌اي كه پدر و 4 فرزند در ميدان جنگ حضور پيدا مي‌كنند يكي پس از ديگري به شهادت برسند و باز هم مادر خانواده راه آنان را ادامه دهد.

* شهر قم مركز انقلاب و مركز ولايتمداري است. خطاب به شما علماي بزرگوار و برادران و خواهران عزيز عرض مي‌كنم اين انقلاب از دو منظر بايد به مورد توجه قرار گيرد تا آسيب نبينيم. يك منظر از حوزه انديشه و تفكر است. توجه كنيم حضرت امام(ره) بارها بر اسلامي انقلابي و اسلامي روحاني تأكيد كرده‌اند كه اسلام منهاي روحانيت اسلام نيست. ما بايد به هوش باشيم. نبايد كساني بتوانند اسلام منهاي روحانيت را در اين كشور تبيلغ كنند. اين انحراف بزرگي است.

*نبايد اجازه دهيم انجمن حجتيه كه در سال 55 به فرمان امام منحل شد با نام و روش ديگري و با لفاظي، اسلام غيرانقلابي را جايگزين اسلام انقلابي كنند. اين سنگر، سنگر دفاع از ولايت فقيه و نظام اسلامي است و به عهده بزرگان دين و حوزه علميه است. مطمئنيم قم همچنان كه پيشتاز انقلاب بوده در دفاع از انقلاب و تداوم راه امام و دفاع از ولايت فقيه هرگز لحظه‌اي متوقف نخواهد شد.

*نكته ديگي كه خطر براي انقلاب اسلامي  محسوب مي‌شود اين است كه متحجرين احمق، دين را يك موضوع فردي بيان كرده و از عالم سياست دور كنند و آن را خلاف نظر صريح امام و اسلام انقلابي بيان كنند.

*ما بايد كارآمدي دين در اداره جامعه را عينيت ببخشيم. ما يقين داريم مردم براي اقتصاد قيام نكردند، اما دين اين را به ما توصيه كرده كه پيامبر فرمود من نگران فقر در جامعه نيستم نگران سوءمديريت هستم، بر اين اساس ما بايد نسبت به حل مشكلات مردم انجام وظيفه كنيم. اگر كوتاهي كنيم و ضعف از خود نشان دهيم به اسلام و انقلاب ظلم كرده‌ايم.

*اگر ما حزب‌اللهي هستيم و پيرو مكتب اهل‌بيت(ع)، بايد به گونه‌اي كشورمان را اداره كنيم كه همه مردم ما با هر گرايش و سليقه‌اي در آن زندگي كنند. اگر كوتاهي بكنيم مردم اين را به حساب دين مي‌گذارند، نه قاليباف ضعيف و با اين كار به متحجران احمق هم بهانه مي‌دهيم. اگر ما بد عمل كنيم چه بسا بخشي از جوانان به سمت تفكرات غيراسلامي و تفكرات غربي بروند.
 

...7

*امروز جنگ تمام شده است، اما دفاع همچنان باقي است. امروز بايد با همان روحيه فرهنگ و جهاد و همت صادقانه طعم شيرين فرهنگ جهادي را به كام يكايك مردم عزيز كه انصافا دينشان را به انقلاب ادا كرده‌اند بچشانيم.

*اگرچه كساني شعار دادند اما درعمل خلاف آن را عمل كردند، ولي ما امروز آمده‌ايم به مردم عرض كنيم كه با استعانت از خدا و كمك اهل‌بيت، شهدا ،مردم و مخصوصا جوانان دست به‌دست هم بدهيم تا يك جهاد ديگر را در كشور شروع كنيم و طعم شيرين پيشرفت توام با عدالت را بچشيم.

*بنده تنها قولي كه به شما مي‌توانم بدهم اين است كه نتيجه محبت‌هاي شما را با كارم و تلاشم بدهم تا از اينكه مرا حمايت كرديد پشيمان نشويد.


محمدباقر قاليباف بعدازظهر امروز در اجتماعات پرشور هزاران نفر از مردم قم در ورزشگاه شهيد حيدريان سخنراني كرد. او با اشاره به ويژگي‌هاي اين شهر مذهبي گفت: شهر قم، شهر علم و اجتهاد، خون و قيام، ولايتمدار و شهيدپرور است و به زعم خودم از اينكه به همه شما خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان و علما، زحمت حضور دادم از يكايك شما سپاسگزارم. جانبازان ما مردان مردي هستند كه امروز بر روي زمين و يا بر روي ويلچر نشسته‌اند. به بركت مجاهدت آنها كشورمان مردانه در مقابل ظالمان و مستكبران ايستاد. امروز هم به فرمان رهبر عزيز انقلاب اسلامي براي تحقق يك حماسه سياسي به ميدان آمده‌ام.

قاليباف ادامه داد: خرداد ماهي پر از حماسه‌هاي بزرگ به شمار مي‌رود. سوم خرداد يادآور حماسه بزرگ فتح خرمشهر، 15خرداد آغاز نهضت اسلامي و همچنين 14خرداد سالروز رحمت جانگداز امام خميني(ره) است، آن مرد الهي كه هيچ كلامي جز براي خدا نگفت و هيچ گامي جز در راه خدا برنداشت.

انقلاب اسلامي؛ يك نعمت بزرگ

قاليباف در جمع مردم قم تاكيد كرد: انقلاب اسلامي كه امروز در اين كشور مستقر شده نعمتي بزرگ به شمار مي‌رود. ما در سايه يك نهضت بزرگ و در لواي نظام مقدس جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنيم و اين نعمت بزرگ الهي در دستان يكايك ما قرار دارد. بايد بدانيم همين كه ما توفيق داريم در اين مقطع از زمان زندگي كنيم، از عنايات خداوند به شمار مي‌رود. مقطعي كه به بركت روحانيت شيعه و در رأس آن امام راحل(ره)، انقلاب بزرگي در آن رقم خورد و مجاهدت‌هاي بزرگي صورت گرفت. در اين مسير شهداي عزيزي در راه اسلام و انقلاب تقديم كرديم تا اينكه امروز از اين نعمت برخوردار شديم. ظلمات به سمت نور هدايت شد تا امروز در سايه يك رهبر حكيم فقيه، مجتهد، جامع الشرايط، عادل، شجاع، مدير و مدبر خدمت و زندگي كنيم.

قاليباف يادآور شد: شعيان و مسلمانان صدها سال در آرزوي چنين حكومتي بودند. از اينكه اراده خداوند تعلق گرفت تا در اين مقطع و در سايه چنين نظامي توفيق خدمت داريم و از طاغوت ظلمات دور شديم بايد خداوند را شاكر باشيم. شكر نعمت نيز اين است كه بايد اين امانت الهي را حفظ كنيم و بتوانيم اين نعمت را نسل به نسل منتقل كنيم.

ما براي نان و نام قيام نكرده‌ايم

محمد باقر قاليباف در ادامه خطاب به مردم قم افزود: انقلاب ما يك انقلاب اسلامي و ديني است كه بدون هيچگونه پسوند و پيشوندي بوده است؛ مردم ما هرگز براي نان و نام قيام نكرده‌اند، بلكه قيام اين مردم براي دين و عزت آنها بوده است. در غير اين صورت كجا مشاهده مي‌كنيم كه در يك خانواده، پدر و چهار فرزند آنها در ميدان جنگ حضور پيدا كنند و يكي پس از ديگري به شهادت برسند، اما مادر اين خانواده كار كمك به ميدان‌هاي جنگ را ادامه دهد. در كجا ديده‌ايد در ميدان‌هاي دفاع مقدس فرزندان رشيدي چون شهيد دل‌آذر، كلهر، صادقي، اسماعيلي، زين‌الدين و ده‌ها شهيد ديگر از اين مردم بيرون آمده‌ و در ميدان‌هاي جنگ افتخار بيافريند.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در ادامه يادآور شد: نكته‌اي كه بايد در اين شهر علم و اجتهاد و مكتب انقلاب و مركز ولايتمداري به شما عرض كنم اين است كه بايد از 2 منظر به انقلاب اسلامي توجه كنيم تا انقلاب آسيب نبيند؛ يك منظر در حوزه انديشه و نظريه است كه بايد توجه داشته باشيم. امام راحل بارها و بارها تاكيد كرده‌اند اسلام منهاي روحانيت اسلام نيست. بايد به هوش باشيم تا كساني تلاش نكنند اسلام منهاي روحانيت را در كشور تبليغ كنند. اين انحراف بزرگي است. نبايد اجازه دهيم تفكر متحجران احمق – كه اين تعبير امام راحل براي آنهاست –در جامعه رواج پيدا كند و به خطر جدي براي انقلاب، نظام و اسلام انقلابي تبديل شوند.

وي ادامه داد: نبايد اجازه بدهيم انجمن حجتيه كه در سال 58 به فرمان امام خميني (ره) منحل شد با نام و روش ديگر و با لفاظي، اسلام غيرانقلابي را به جامعه وارد كند. اين خطر بزرگي به شمار مي‌رود.

قم در دفاع از انقلاب پيشتاز است

قاليباف در ورزشگاه شهيد حيدريان به مردم قم گفت: سنگر دفاع از روحانيت انقلابي، ولايت فقيه و نظام اسلامي بر عهده حوزه علميه و بزرگان دين است كه مرزبانان باورهاي ديني و انقلابي ما هستند. ما نيز مطمئنيم كه قم همچنان كه پيشتاز انقلاب بوده و در دفاع از انقلاب، ولايت فقيه و آرمان‌هاي بزرگ كشور و انقلاب هرگز لحظه‌اي متوقف نبوده است در اين مسير نيز پيشتاز باشد. اميد همه ما در مرزباني از راه امام(ره)، شهدا و حمايت بي‌چون و چرا از مقام معظم رهبري به پيشتازي شهر قم است.

قاليباف ادامه داد: با وجود علماي بزرگوار و مراجع عظيم شأن مطمئن هستيم آنهايي كه بيش از 1400 سال فرهنگ اسلام را در سايه «قال الصادق(ع)» و «قال‌الباقر(ع)» و فقاهت تا امروز به دست ما رسانده‌اند، اين فرهنگ توسط نسل آينده با اطمينان محافظت خواهد شد و نگراني از اين بابت نخواهيم داشت.

بايد كارآمدي دين در اداره جامعه را نشان دهيم

نامزد انتخابات رياست جمهوري در ادامه گفت: نقطه‌اي ديگري كه خطري براي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود و مي‌تواند بهانه‌اي براي متحجران احمق باشد اين است كه آنها به دنبال آن هستند كه دين را يك موضوع فردي معرفي كنند و دين را از عالم سياست دور كنند. آنها مي‌خواهند برخلاف نظر صريح امام و اسلام انقلابي، دين را تعريف كنند. از ديگر سو كساني هستند كه تجديدنظرطلب به شمار مي‌روند، به اين معني كه از اينكه بتوانند در سايه اسلام يك زندگي رحماني را ايجاد كنند نااميد هستند. كساني در جامعه امروز ما هستند كه اين تفكر و انديشه را دارند و از اسلام انقلابي فاصله مي‌گيرند؛ آنها از اينكه بتوانيم زندگي مومنانه و يك زندگي در سايه قرآن را در جامعه ايجاد كنيم نااميد هستند. اين آسيب در كجاست؟ در جايي كه بنده و امسال بنده كه هرچه داريم از انقلاب است در حوزه مديريت و اجرا دچار اشكال باشيم در حوزه مديريت بايد كارآمدي دين در اداره امور جامعه را عينيت ببخشيم.

قاليباف ادامه داد: البته يقين داريم مردم براي اقتصاد قيام نكرده‌اند، بلكه براي دين خود قيام كرده‌اند اما همان دين نيز اين را به ما ياد داده است كه بايد به فكر مردم باشيم؛ نبي مكرم اسلام(ص) نيز توصيه كرده‌اند كه من از فقر در جامعه نگران نيستم، اما از سوءتدبير در جامعه نگرانم. اين نشان مي‌دهد كه بايد نسبت به حل مشكلات مردم و كارآمدي دين در ادامه امور جامعه اقدام كنيم. اگر در اين زمينه كوتاهي كنيم به اسلام و انقلاب اسلامي ظلم بزرگي كرده‌ايم.

همه مردم بايد احساس رضايت كنند

قاليباف خطاب به مردم قم تاكيد كرد: اگر ما حزب‌اللهي، پيرو مكتب اهل‌بيت(ع)، به دنبال تحقق آرمان‌هاي امام(ره)، سرباز ولايت، دلسوز امت و مدافع اسلام هستيم راهي جز اين نداريم كه كشور را به گونه‌اي اداره كنيم تا همه مردم با هرگرايش و سليقه‌اي، چه مسلمان و انقلابي باشند و چه نباشند از اينكه در سايه اسلام زندگي مي‌كنند احساس رضايت كنند. دولت و قوه مجريه‌اي كه كشور را اداره مي‌كنند بايد از منظر آنها قابل تحسين باشد. اگر در اين زمينه كوتاهي كنيم مردم اين را به پاي دين مي‌گذارند، نه پاي يك مدير ضعيف، اما اگر بتوانيم اين وظيفه خود را عمل كنيم دين خود را به نظام و انقلاب اسلامي ادا كرده‌ايم. در غير اين صورت بهانه‌اي به دست همان متحجران احمق خواهيم داد كه حاضر نبودند انقلاب را همراهي كنند.

وي ادامه داد: همچنين در پيام بزرگ حضرت امام(ره) پس از قطعنامه در خطاب به روحانيت نيز آمده است ضربه‌اي كه اسلام از اين متحجران خورده، از هيچكس نخورده است؛ اگر ما بد كار كنيم به دست آنها بهانه مي‌دهيم. همچنين اگر كاري كنيم كه بخشي از جوانان ما به سمت تفكرات غيراسلامي و فرهنگ ليبراليستي و غربي بروند يك روند غلطي خواهد بود.

با مقاومت پيروز هستيم

قاليباف ادامه داد: اگر سرتاسر تاريخ ايران را نگاه كنيم هرگاه گروه‌هايي مثل ملي‌گراها و ناسيوناليست‌ها بر سر كار بودند بخشي از سرزمين خود را از دست داده‌ايم، اما هرگاه در مقابل دشمنان مقاومت صورت گرفت ولو به تنهايي مقاومت كرديم پيروز بوديم. در جنوب، شمال و شمال غرب افرادي كه در مقابل دشمنان خارجي ايستادند، پيرو مكتب اهل‌بيت(ع) بودند. امروز اسلام در مسند قدرت است و به بركت همين دين  در دوران دفاع مقدس شاهد بوديم كه اين فرهنگ توانست به بهترين شيوه از اسلام، كشور و انقلاب دفاع كند.

نامزد انتخاب رياست جمهوري يادآور شد: امروز جنگ تمام شده ، اما دفاع همچنان باقي است. ما بايد با همان روحيه دوران دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و خدمت صادقانه بتوانيم طعم شيرين فرهنگ جهادي را به كام يكايك مردم عزيز كه انصافا دين خود را به اسلام و انقلاب ادا كردند، بچشانيم و بايد صادقانه به آنها خدمتگزاري كنيم.

طعم شيرين پيشرفت و عدالت

وي ادامه داد: اگر امروز پا در اين ميدان گذاشتم، به دليل آن است كه از نسل دوستان شهيد و همسنگرانم همچون شهيد زين‌الدين  و دل‌آرام و همه جانبازان و ايثارگران هستم. در اين سال‌ها شاهد بوديم كساني شعار دادند، اما در عمل برخلاف آن عمل كردند. آمديم به مردم بگويم كه به حول و قوه اللهي، استعانت از خداي بزرگ، كمك ارواح طيبه شهدا و ياري شما مردم عزيز مخصوصا جوانان، بايد در دهه سوم و چهارم انقلاب جهاد ديگري را در كشور آغاز كنيم و بتوانيم طعم شيرين پيشرفت و عدالت را به كام مردم بچشانيم.  مردم بايد احساس كنند كه در سايه نظام اسلامي زندگي مي‌كنند و امورات جاري و دنيوي‌شان تضمين است تا بتوانند رشد و تعالي را طي كرده و عبادت خدا را انجام دهند.

از حماسه سياسي تا حماسه اقتصادي

وي ادامه داد: حماسه سياسي با شما مردم انقلابي است و پس از آن اگر با انتخاب و اعتماد شما مردم و تقدير اللهي بنده خدمتگزارتان در دولت بودم، به فضل الهي قول مي‌دهم كه حماسه اقتصادي را محقق كنم.

وي با اشاره به پخش برنامه با دوربين از شبكه يك سيما ابراز داشت: در صحبتي كه در اين برنامه با مردم كردم به آنها گفتم كه سخنان امشب من را ضبط كنيد؛ اين پيمان من به عنوان يك خدمتگزار باشماست تا بتوانيم نگراني و تشويشي كه در جامعه وجود دارد را به سرعت برطرف و آرامش اقتصادي و رواني را ايجاد كنيم. بايد شرايط را براي يك زندگي رحماني فراهم كنيم.

وي تاكيد كرد: امروز شما بزرگواران لطف كرديد و به اين مراسم آمديد، تنها وعده‌اي كه به شما مي‌دهم اين است كه تمامي محبت‌هاي شما را با كار و تلاش پاسخ ‌دهم. به گونه‌اي عمل مي‌كنيم كه اگر امروز آبرو، مال و وقت خود را هزينه مي‌كنيد، هرگز پشيمان نشويد.  انشاءالله از اقدامات بزرگي در اين كشور بهره‌مند خواهيد شد، چراكه باني اين افتخارات و اقدامات، شما مردمي هستيد كه همچون دوران دفاع مقدس به ميدان آمده‌ايد.